Derékfájástól szenvedő nő

Derékfájás ?

Lehet másképp

 

Talán előfordult már veled, hogy becsípődött a derekad és napokig nem tudtál lábra állni?

Esetleg találkoztál már hátfájással, rosszabb esetben gerincsérv kezdeménnyel, téged is kínoz a derékfájás vagy esetleg ízületi fájdalmak gyötörnek.

Akárhogy is, ha volt olyan, hogy valamit fájdalmak közepette, de meg kellett csinálnod… Vagy olyan, hogy le kellett mondanod egy izgalmas programról fájdalmaid miatt… Akkor tudod miről beszélek.

Derékfájás kínoz ?

Sajnos nem vagy egyedül. A lakosság 80 százaléka szenved élete során legalább egyszer derékfájdalomban és a panaszok kétharmad részben visszatérnek. Sőt az Amerikai Egyesült Államokban mért adatok szerint a száz leggyakoribb megbetegedésközött a kilencedik helyen áll a gerinc degeneratív elváltozása, a munkából kiesett napok számát illetően pedig az első helyen. Hogy magyarországi példát is mondjak 2004-ben a derékfájás miatt kifizetett táppénz összege több mint 14 milliárd forint volt.

(Statisztika forrása: bhc.hu)

És ami a legfontosabb! Nem elég a derekadat rendbe rakni!

Idézet: Amint abbahagyod a rosszat, a jó magától megtörténik

Hogyan segít az Alexander?

Érdemes megvizsgálni, mi az, amitől ennyire terheled a derekad? Milyen mozgásmintát lenne jó követned annak érdekében, hogy csökkentsd ezt az igénybevételt hátad alsó szakaszán.

Alexander felfedezéseinek fontos eleme, hogy az egész test egységét vizsgálja.

A foglalkozások során bepillanthatsz abba, melyek azok a sémák, amelyek hatására a gerinc egészséges görbületei torzulnak. Könnyen előfordulhat, hogy a lábfejed helyzetével vagy a medencéd pozíciójával kell foglalkoznunk, vagy azzal, vajon fejed könnyedén egyensúlyozod-e felső gerinccsigolyádon?

Ez mind-mind hatással van a derekadra.

Mit tehetünk ?

Alexander alapelveinek elsajátítása abban segít, hogy észrevedd hétköznapi megszokásaidat, stressz helyzetre való reakciódat és képes legyél változtatni saját magadon az adott pillanatban. Nem egy óra múlva, nem este, nem hétvégén, hanem azonnal! Ez a te döntésed.

Sokunkkal előfordul, hogy már csak akkor kérünk segítséget, ha fájdalom gyötör vagy műtét lehetősége fenyeget.

Te ne várd meg!

Célom, hogy ha már prevenciós szakaszban vagy, vagy eseteleg a fájdalommal és nehézségekkel elők táborát gazdagítod, segítsek és újra megtapasztalhasd a fájdalommentes, derékfájás nélküli könnyed mozgást.

referenciák

Akiknek már segítettem

“Hónapok óta tartó hátfájásom miatt kértem Vikitől segítséget és nem csak a fájdalomtól szabadultam meg, de kezének gyógyító érintését is megtapasztaltam.”

Wágner Ildikó

a Virágdíszek megálmodója és alkotója

“Nekem az tetszik az Alexander-technikában, hogy visszaadja a testednek azt a tudást, amivel gyerekkorodban természetesen rendelkezett. Egy egészséges gyermeknek csodaszép a tartása és a mozdulatai harmonikusak. Idő ráérezni, de annyira jó érzés volt megtapasztalni, hogy a testem emlékezik.”

Nemoda Zsófia

4 gyerekes anyuka, a mamasuli.hu szerzője

" Viki egy tudatossági irányt mutatott nekem, egy szemléletmódot, amit a hétköznapokban is nagyon jól fogok tudni alkalmazni. Egy újfajta kapcsolódást a testemmel, ami át fogja alakítani az önmagamra való odafigyelést."

Kalmár Anna

az AdniJóga alapítója

Változtatni szeretnél?

Foglalj időpontot!

Kérdeznél?

Itt találod a válaszokat

Miben különbözik az Alexander-technika a tornáktól?

Mikor testtartási gondokkal, hanyag tartással, hátfájással vagy nyaki problémákkal kapcsolatosan kérsz segítséget, sokszor találkozhatsz olyan javaslatokkal, amelyek további cselekvésre és csinálásra ösztönöznek.

Alexander foglalkozásaimon a másik irányból haladunk. Megfigyeljük mi az a plusz, mi az a szükségtelen feszültség, amit ha nem csinálunk, elindulunk a javulás útján.

A technika nem torna, sokkal inkább elengedés. Segít elengedi azt, amire nincs szükséged. Segít mind fizikailag, mind mentálisan. E kettő valójában nem is választható el egymástól.

“Mindent - legyen az testi, szellemi vagy lelki izomtónussá alakítunk.” (F.M. Alexander)

Mi történik velem egy testi vagy lelki élmény hatására?

Mi történik a testünkkel, amikor külső vagy belső, testi vagy lelki hatás ér minket? Észrevesszük ezt egyáltalán?

Talán veled is előfordult, hogy benne maradtál egy összenyomott, stresszes állapotban órákkal az élmény után is, és már nem is emlékeztél, milyen volt a könnyed mozgás, mert csak a fájdalmat és a kimerültséget érezted.

Célom, hogy visszaadjam ezt a könnyedséget, irányt és eszközt mutassak, amellyel ez újra elérhető.

A technika használata segít abban, hogy frissítsd az operációs rendszered, mely által újra minden tevékenység élvezetesebb és fájdalommentesebb lesz.

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?

Elsőként kisebb feladatokkal alapozunk, hogy újra érzékeny legyél saját belső visszajelzéseidre.

Kigyakorlunk egyszerű mozgás-mintákat, majd haladunk tovább és áttérünk az összetettebb mozdulatokra, amelyeket sűrűn használsz, úgy mint leülés, felállás, kilépés; valamint segítek az általad hozott és megfigyelt konkrét szituáció kielemzésében.

A foglalkozások során mentális aktivitást végezünk. Néha mozgás nélkül, hogy könnyebb legyen befelé figyelni, máskor lépésről lépésre nézzük meg, milyen elemekből áll egy mozdulat.

Mennyi ideig kell járnom?

Mindenki más szinten, más állapotban van.

Ahhoz, hogy maradandó eredményt érjünk el sorozatos konzultációra van szükség, hiszen 5-10-20 év alatt rögzült megszokásokat, nem tudunk egy nap alatt megváltoztatni.

A jó hír azonban az, hogy nem valami teljesen újat tanulsz. Ez a tudás benned van, én azt mutatom meg, hogyan szabadítsd ezt ki, hogyan hagyd működni.

Vegyél részt két foglalkozáson, majd válassz a csomag ajánlatok közül.

Mivel készüljek? Mire számítsak?

Azt javaslom, hogy kényelmes ruhában legyél, ha szükséges hozz magaddal váltóruhát.

Megtanítom az Alexanderes fekvést, amely során fekvő helyzetben vagy, talpra felhúzott lábakkal, ezért praktikusabb öltözet a nadrág.

Többször előfordul, hogy adok házi feladatot, amelyet érdemes napi kétszer megcsinálnod. Ezek általában pár percesek.

Mennyi idő egy foglalkozás? Milyen sűrűn kell jönnöm?

Az egyéni foglalkozás hossza 50 perc.
A csoportos lehetőségek pontos hosszát és időpontját a jelentkezésnél találod.

Heti egy találkozóval és az átbeszélt feladatok napi ismétlésével jól lehet haladni. A csomag ajánlatok tartalmaznak ehhez kapcsolódó segédanyagot.

Hol tudok jelentkezni?

Az "Időpontfoglalás" menüpont alatt tudsz foglalni egy ingyenes konzultációt, ahol meg tudjuk beszélni a részleteket

Időpontfoglalás

Hogyan tudok tömegközlekedéssel eljutni a helyszínre?

Tömegközlekedési megközelíthetősége az Alexander-technika oktatásoknak

Share This