Hátfájás ?

Nem kell, hogy így legyen

Hátfájás, hát- és gerincbántalmaknak számos formája lehet. Ilyenek például a:

  • nyaki fájdalom,
  • felső háti fájdalom
  • hátközépi fájdalom,
  • derékfájás
  • keresztcsonti fájdalom,
  • farkcsont fájdalma

Szép kis sor nem igaz?

Ha hátfájás kínoz és szeretnél megszabadulni tőle, keress bátran, szívesen segítek.

Hátfájás kínoz ?

Fejünk súlya okozhat nyak- és válltájéki fájdalmat, amennyiben az nem egyensúlyozik felső csigolyánk tetején. A nyak túlzott merevsége és feszülése okozhatja a nyaki gerinc torzulását és a csigolyák összenyomódását, mely képes nyomást gyakorolni az itt futó idegekre. Ez épp úgy okozhat zsibbadást vagy bizsergést a karban mint fejfájást. A nyakizmok nyugalma és a fej megfelelő egyensúlya alapvető a megfelelő koordinációhoz és a helyes testtartáshoz, mivel a fej-nyak-hát rugalmas kapcsolata meghatározza testünk működését.

Nyaki fájdalom ?

Alexander felfedezéseinek használata segít megtalálni a nyak nyugalmát és felszabadítani az extra terheléstől. Irányt mutat, hogy képes legyél visszanyerni a feszültségmentes, kiegyensúlyozott, egyenes testtartásod.

Közös munkánk során a tanult belső figyelem fokozatosan beépül hétköznapjaidba és elkezded levetkőzni azon szokásaidat, amelyek panaszokhoz, hátfájáshoz, derékfájáshoz, nyaki fájdalmakhoz vezetnek.

Felső hát fájdalma ?

Sokszor nyakfájdalommal jár együtt ez a típusú hátfájás és akkor jelentkezik, amikor természetes hosszunkat (magasságunkat) megrövidítjük. Például úgy, hogy vállunkat gömbölyítve legörnyedünk az asztal vagy a számítógép elé. Ilyenkor a háti gerincszakasz túlzott görbületet vesz fel (úgy hívják, hogy kifózis vagy kyphosys) és fejünk szinte előreugrik, ahelyett, hogy a vállunk felett, a gerincünk tetején egyensúlyozna. Ha sokáig fenntartjuk ezt a fej-poziciót, akkor izmaink túlnyúlnak és túlfeszülnek, amely könnyen vezet a porckorongok defromitásához és összenyomódásához. Az előre görbülő vállak szintén okozhatják a nyak és a hát felső szakaszának fájdalmát. Valamint ha ez a fejtartás gyakori, az által igen nagy nyomás helyeződik a 7. csigolyára és a környező izmok jelentős és egészségtelen mértékben feszülnek.

Hátközépi fájdalom ?

Ez a típusú hátfájás akkor jelentkezhet, ha asztalunknál ülve ki vagyunk tekeredve vagy rövidítjük természetes hosszunkat (magasságunkat), azaz görnyedünk. Akkor is jellemző, amikor derekunkat ívbe, vállunkat pedig hátrafeszítjük, mert egyenesen szeretnénk ülni.

A Brechterew kór, egy olyan reumatikus állapot, amely oly módon változtatja meg a gerincet, hogy a lágy szövetek elmeszesednek, ami súlyos görbületeket okoz a háton. Akik ebben a betegségben szenvednek, azt tapasztalják, hogy mikor mozgásuk tudatosabbá válik és az Alexander technika alapelveit figyelembevéve a teljes testük koordinációja megváltozik, az nagyban segíti mobilitásukat és csökkenti fájdalmukat.

Derékfájdalom ?

A lumbágónak is nevezett fájdalom az egyik leggyakoribb hátfájás. A lumbáris gerincszakasz fontos szerepet tölt be, mivel egyszerre kell támaszt és rugalmasságot biztosítania. Ha a gerincszakasz íve eltűnik vagy inverzbe fodul (azaz homorú helyett domború lesz az alsó gerincszakasz íve), akkor a csigolyákban és a környező izmokban túlzott feszültség alakul ki. A derékfájdalmat okozhatja az, hogy görbén ülünk a székben, vagy hogy a keresztbetesszük a lábainkat, esetleg kicsvarodunk és ebben e helyzetben messzebbre nyúlunk valamiért, amit el szeretnénk érni. Ekkor, ha a testünk nincs megfelelő egynsúlyban, akár még izomszakadás is előfordulhat. Deráktáji fájdalom jelentkezhet akkor is, amikor állás vagy ülés közben a lumbáris gerinc szakasz (azaz a derék) túl íves. Ez által a hát megrövidül és a medence előrefordul így a hasi szervek előreborulnak, a has kinyomódik és a háton lévő feszültség tovább nő. Amennyiben nem változtatunk könnyen alakulhat ki gerincsérv.

Keresztcsonti fájdalom ?

A keresztcsont fájdalmát okozhatja az SI (avagy sacroiliac ízület) kis mértékű elcsúszása.

A kerszetcsont része mind a gerincnek mind a keresztcsontnak és nagyon erős kötöszövet tartja a helyén.

Ennek ellenére előfordulhat, hogy ügyetlenül vagy hirtelen fordulunk és keresztcsontunk kicsit elmozdul, mely a hatására a környező izmok görcsbe rándulnak.

Sok esetben csontkovács nyújthat segítséget, ugyanakkor, ha ez rendszeresen visszatérő probléma, akkor nagy valószínűséggel egy testtartásbeli rossz szokás okozza, amelyet érdemes megkeresni. Az Alexander technika abban segít, hogy észrevegyük visszatérő megszokásunkat, amely a gondot okozza. Iránytűt ad, amivel elkerülhetjük a bajt.

Farkcsont fájdalma ?

A farkcsont 5-6 kis csontocskából áll és a keresztcsont alján található, majdnem olyan mint egy farok. A farkcsonthoz tapadnak a medence egyes izmai, melyek ha feszülnek okozhatják a medencealji izmok vagy a combok fájdalmát. A farkcsont fájdalmának számtalan oka lehet, és ezek nagy része testtartásból ered. Néhányunknak hosszabb a farkcsontja mint másoknak, így ha nem ülnek egyensúlyban, előfordulhat, hogy a farkcsontjukon ülnek, melyet íly módon nyom a szék. A testtartás javítása segít, hogy kevesebb feszültség érje az izmokat, amely jó hatással van a medencére, a lábakra és a hátra. Eltarthat pár napig, míg a farkcsont zúzódása gyógyul onnantól, hogy az azt kiváltó ok megszűnik, de a javult használat segít a súlyosbodás megakadályozásában, így gyorsabb a gyógyulás.

Mit tehetünk háti fájdalom esetén ?

Közös munkánk során a tanult belső figyelem fokozatosan beépül hétköznapjaidba és elkezded levetkőzni azon szokásaidat, amelyek háti panaszokhoz, vezetnek.

Hogy egy párhuzammal éljek: mikor már jól kerékpározol és haladsz az úton, megtanulod észrevenni, ha lesodródsz, és ellenkormányozol. Nem várod meg, míg nekimész az útszéli fának. Épp így leszel a fájdalommal is. Nem várod meg míg lerobbansz.

Az Alexander technika megtanulása során érzékenyedsz és hamarabb észreveszed, azon szokásokat, amelyek hosszútávon panaszt okoznak.

Foglalkozások

Fejlődj velem

Egyéni foglalkozás

 

  • csak a te problémáiddal foglalkozunk
  • a te ritmusodban haladunk

 

Csoportos foglalkozás

 

  • kíváncsi vagy mások tapasztalatára is?
  • tanulj mások nehézségeiből

 

Online lehetőség

 

  • nincs lehetőséged eljönni?
  • nem okoz gondot a technika használata?

 

 

Hány alkalom kell?

  • ez nagyban függ attól, hogy milyen állapotban vagy most
  • az alapokat 6 hét alatt át tudom adni, amellyel biztonsággal el tudsz indulni
  • néhány alkalom is lehet sorsfordító

 

 

Mennyibe kerül?

  • az egyéni foglalkozások 30-40 percesek, alkalmanként 8.000,- Ft
  • a csoportos órákon 4.000,- Ft-ért tudsz részt venni
  • amennyiben Budapesttől távol élsz és nem tudsz eljönni, részt vehetsz egyéni 30-40 perces online órán, ez alkalmanként 8.000,- Ft

 

Hol találsz meg?

Várlak szeretettel Budapesten a XI. kerületben a Bikás parknál a Bártfai utca 55. szám alatt

A jelenlegi helyzetben ONLINE órákra van lehetőséged. Keress bátran, szívesen tartok bemutató órát! ÍRJ ITT!

referenciák

Akiknek már segítettem

 

“Hónapok óta tartó hátfájásom miatt kértem Vikitől segítséget és nem csak a fájdalomtól szabadultam meg, de kezének gyógyító érintését is megtapasztaltam.”

 

Wágner Ildikó

a Virágdíszek megálmodója és alkotója

 

“Nekem az tetszik az Alexander-technikában, hogy visszaadja a testednek azt a tudást, amivel gyerekkorodban természetesen rendelkezett. Egy egészséges gyermeknek csodaszép a tartása és a mozdulatai harmonikusak. Idő ráérezni, de annyira jó érzés volt megtapasztalni, hogy a testem emlékezik.”

 

Nemoda Zsófia

3 gyerekes anyuka, a mamasuli.hu szerzője

 

" Viki egy tudatossági irányt mutatott nekem, egy szemléletmódot, amit a hétköznapokban is nagyon jól fogok tudni alkalmazni. Egy újfajta kapcsolódást a testemmel, ami át fogja alakítani az önmagamra való odafigyelést."

 

Kalmár Anna

az AdniJóga alapítója

Változtatni szeretnél?

Foglalj időpontot!

 

Lenne kérdésed?

Itt találod a válaszokat a leggyakoribbakra

 

Miben különbözik az Alexander technika a tornáktól?

 

 

Mikor testtartási gondokkal, hanyag tartással, hátfájással vagy nyaki problémákkal kapcsolatosan kérsz segítséget, sokszor találkozhatsz olyan javaslatokkal, amelyek további cselekvésre és csinálásra ösztönöznek.

Alexander foglalkozásaimon a másik irányból haladunk. Megfigyeljük mi az a plusz, mi az a szükségtelen feszültség, amit ha nem csinálunk, elindulunk a javulás útján.

A technika nem torna, sokkal inkább elengedés. Segít elengedi azt, amire nincs szükséged. Segít mind fizikailag, mind mentálisan. E kettő valójában nem is választható el egymástól.

“Mindent - legyen az testi, szellemi vagy lelki izomtónussá alakítunk.” (F.M. Alexander)

 

 

Mi történik velem egy testi vagy lelki élmény hatására?

 

Mi történik a testünkkel, amikor külső vagy belső, testi vagy lelki hatás ér minket? Észrevesszük ezt egyáltalán?

Talán veled is előfordult, hogy benne maradtál egy összenyomott, stresszes állapotban órákkal az élmény után is, és már nem is emlékeztel milyen volt a könnyed mozgás, mert csak a fájdalmat és a kimerültséget érezted.

Célom, hogy visszaadjam ezt a könnyedséget, hogy irányt és eszközt mutassak, amellyel ez újra elérhető.

A technika használata segít abban, hogy frissítsd az operációs rendszered, mely által újra minden tevékenység élvezetesebb és fájdalommentesebb lesz.

 

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?

 

Elsőként kisebb feladatokkal alapozuk, hogy újra érzékeny legyél saját belső visszajelzéseidre.

Kigyakorlunk egyszerű mozgás-mintákat, majd haladunk tovább és áttérünk az összetettebb mozdulatokra, amelyket sűrűn használsz, úgy mint leülés, felállás, kilépés; valamint segítek az általad hozott és megfigyelt konkrét szituáció kielemzésében.

Az órák során mentális aktivitást végezünk. Néha mozgás nélkül, hogy könnyebb legyen befelé figyelni, máskor lépésről lépésre nézzük meg, milyen elemekből áll egy mozdulat.

 

Mennyi ideig kell járnom?

 

Mindenki más szinten, más állapotban van.

Ahhoz, hogy maradandó eredményt érjünk el sorozatos konzultációra van szükség, hiszen 5-10-20 év alatt rögzült megszokásokat, nem tudunk egy nap alatt megváltoztatni.

A jó hír azonban az, hogy nem valami teljesen újat tanulsz. Ez a tudás benned van, én azt mutatom meg, hogyan szabadítsd ezt ki, hogyan hagyd működni.

Az alapozó feladatok lényegét 6-8 foglalkozáson át tudom adni. A haladásod nagyban függ egyéni érzékenységeden.

 

Mivel készüljek? Mire számítsak?

 

Azt javaslom, hogy kényelmes ruhában legyél, ha szükséges hozz magaddal váltóruhát.

Többször előfordul, hogy adok házi feladatot, amelyet érdemes napi kétszer megcsinálnod. Ezek általában pár percesek.

 

Mennyi idő egy foglalkozás? Milyen sűrűn kell jönnöm?

 

Az egyéni foglalkozás hossza 30-40 perc.
A csoportos lehetőségek pontos hosszát és időpontját a jelentkezésnél találod.

Általánosságban heti egy órát javasolok.

 

Hol tudok jelentkezni?

 

Itt tudsz időpontot foglalni:

Időpontfoglalás

 

Írj nekem

Fejlődj velem!

E-mail

 

viktoria@alexanderezz.hu

 

 

Telefon

 

+36 70 338 9162

 

Helyszín

 

1115 Budapest, Bártfai utca 55.
Bikás park mellett

 

Jelöld be, melyik illik rád

12 + 2 =

Share This