Rossz testtartás ?

Nem kell így lennie

Azt mindannyian tudjuk, milyen a rossz testtartás. Görbe hát, összezuhant vállak, púp a hátunk közepén. Ezektől mind szabadulni szeretnénk.

Ugyanakkor abban, hogy mi a jó testtartás, már nem biztos, hogy egyetértünk.

A legtöbb ember, akivel beszélgetek és elmondom, mivel foglalkozom, azonnal kihúzza magát. Azt hiszem sokunknak megvan az emlék, mikor fiatalabb korunkban nem egyszer szóltak ránk, hogy húzzuk ki magunkat. Annak idején is és most is ez az erőfeszítés maximum két percig tart.

Rossz a testtartásod ?

A helyes testtartás nem azt jelenti, hogy meg kell tanulnod egy poziciót, amelyhez hozzá kell erősítened az izmaidat és arra kell törekedj, hogy ezt képes legyél megtartani.

Sokkal inkább egy rugalmas együttműködés a testeddel. Egy belső figyelem, amellyel segíted és nem megakadályozod az ösztönös koordinációdat. Egy állapot, ahol megengeded, hogy a nyakad nyugalomban legyen és a fejed könnyedén egyensúlyozzon a gerincoszlopod tetején. És ekkor – bónuszként – megtörténik a csoda, sokkal jobban jelen tudsz lenni a pillanatban, az életedben.

Hogyan segít az Alexander tehcnika?

Figyeld csak meg azokat, akiket szép testtartásúnak találsz.

Nem görcsölnek, nem karótnyeltek. Harmónikus mozgásuk van, van bennük valami légies.

Abban tudlak segíteni, hogy megtanuld észrevenni azokat a plusz feszültségeket, amelyek megakadályozzák rugalmas, könnyed, fájdalommentes mozgásodat. Megtanulsz egy eszközt, amely használatával lépésről lépésre hamarabb észreveszed, ha veszítettél a könnyedégedből és képes vagy újra közelebb kerülni hozzá.

Az utat neked kell megtenni én pedig mutatom az irányt, “fogom a kezed”.

Mit tehetünk ?

Ha abbahagyjuk azon izmok feszítését, amelyek rossz tartásunkat erősítik, akkor testünk egyensúlya képes helyrebillenni. Nincs továbbá szükség arra, hogy olyan izomcsoportok vegyenek részt az egyensúly megtartásában, amelyek egy kibillent terület egyensúlyozása miatt aktívak, de valójában nem lenne szükség állandó munkájukra, csupán időszakosan egy-egy tevékenységhez.

Foglalkozások

Fejlődj velem

Egyéni foglalkozás

 

  • csak a te problémáiddal foglalkozunk
  • a te ritmusodban haladunk

 

Csoportos foglalkozás

 

  • kíváncsi vagy mások tapasztalatára is?
  • tanulj mások nehézségeiből

 

Online lehetőség

 

  • nincs lehetőséged eljönni?
  • nem okoz gondot a technika használata?

 

 

Hány alkalom kell?

  • ez nagyban függ attól, hogy milyen állapotban vagy most
  • az alapokat 6 hét alatt át tudom adni, amellyel biztonsággal el tudsz indulni
  • néhány alkalom is lehet sorsfordító

 

 

Mennyibe kerül?

  • az egyéni foglalkozások 30-40 percesek, alkalmanként 8.000,- Ft
  • a csoportos órákon 4.000,- Ft-ért tudsz részt venni
  • amennyiben Budapesttől távol élsz és nem tudsz eljönni, részt vehetsz egyéni 30-40 perces online órán, ez alkalmanként 8.000,- Ft

 

Hol találsz meg?

Várlak szeretettel Budapesten a XI. kerületben a Bikás parknál a Bártfai utca 55. szám alatt

A jelenlegi helyzetben ONLINE órákra van lehetőséged. Keress bátran, szívesen tartok bemutató órát! ÍRJ ITT!

referenciák

Akiknek már segítettem

 

“Hónapok óta tartó hátfájásom miatt kértem Vikitől segítséget és nem csak a fájdalomtól szabadultam meg, de kezének gyógyító érintését is megtapasztaltam.”

 

Wágner Ildikó

a Virágdíszek megálmodója és alkotója

 

“Nekem az tetszik az Alexander-technikában, hogy visszaadja a testednek azt a tudást, amivel gyerekkorodban természetesen rendelkezett. Egy egészséges gyermeknek csodaszép a tartása és a mozdulatai harmonikusak. Idő ráérezni, de annyira jó érzés volt megtapasztalni, hogy a testem emlékezik.”

 

Nemoda Zsófia

3 gyerekes anyuka, a mamasuli.hu szerzője

 

" Viki egy tudatossági irányt mutatott nekem, egy szemléletmódot, amit a hétköznapokban is nagyon jól fogok tudni alkalmazni. Egy újfajta kapcsolódást a testemmel, ami át fogja alakítani az önmagamra való odafigyelést."

 

Kalmár Anna

az AdniJóga alapítója

Változtatni szeretnél?

Foglalj időpontot!

 

Lenne kérdésed?

Itt találod a válaszokat a leggyakoribbakra

 

Miben különbözik az Alexander technika a tornáktól?

 

 

Mikor testtartási gondokkal, hanyag tartással, hátfájással vagy nyaki problémákkal kapcsolatosan kérsz segítséget, sokszor találkozhatsz olyan javaslatokkal, amelyek további cselekvésre és csinálásra ösztönöznek.

Alexander foglalkozásaimon a másik irányból haladunk. Megfigyeljük mi az a plusz, mi az a szükségtelen feszültség, amit ha nem csinálunk, elindulunk a javulás útján.

A technika nem torna, sokkal inkább elengedés. Segít elengedi azt, amire nincs szükséged. Segít mind fizikailag, mind mentálisan. E kettő valójában nem is választható el egymástól.

“Mindent - legyen az testi, szellemi vagy lelki izomtónussá alakítunk.” (F.M. Alexander)

 

 

Mi történik velem egy testi vagy lelki élmény hatására?

 

Mi történik a testünkkel, amikor külső vagy belső, testi vagy lelki hatás ér minket? Észrevesszük ezt egyáltalán?

Talán veled is előfordult, hogy benne maradtál egy összenyomott, stresszes állapotban órákkal az élmény után is, és már nem is emlékeztel milyen volt a könnyed mozgás, mert csak a fájdalmat és a kimerültséget érezted.

Célom, hogy visszaadjam ezt a könnyedséget, hogy irányt és eszközt mutassak, amellyel ez újra elérhető.

A technika használata segít abban, hogy frissítsd az operációs rendszered, mely által újra minden tevékenység élvezetesebb és fájdalommentesebb lesz.

 

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?

 

Elsőként kisebb feladatokkal alapozuk, hogy újra érzékeny legyél saját belső visszajelzéseidre.

Kigyakorlunk egyszerű mozgás-mintákat, majd haladunk tovább és áttérünk az összetettebb mozdulatokra, amelyket sűrűn használsz, úgy mint leülés, felállás, kilépés; valamint segítek az általad hozott és megfigyelt konkrét szituáció kielemzésében.

Az órák során mentális aktivitást végezünk. Néha mozgás nélkül, hogy könnyebb legyen befelé figyelni, máskor lépésről lépésre nézzük meg, milyen elemekből áll egy mozdulat.

 

Mennyi ideig kell járnom?

 

Mindenki más szinten, más állapotban van.

Ahhoz, hogy maradandó eredményt érjünk el sorozatos konzultációra van szükség, hiszen 5-10-20 év alatt rögzült megszokásokat, nem tudunk egy nap alatt megváltoztatni.

A jó hír azonban az, hogy nem valami teljesen újat tanulsz. Ez a tudás benned van, én azt mutatom meg, hogyan szabadítsd ezt ki, hogyan hagyd működni.

Az alapozó feladatok lényegét 6-8 foglalkozáson át tudom adni. A haladásod nagyban függ egyéni érzékenységeden.

 

Mivel készüljek? Mire számítsak?

 

Azt javaslom, hogy kényelmes ruhában legyél, ha szükséges hozz magaddal váltóruhát.

Többször előfordul, hogy adok házi feladatot, amelyet érdemes napi kétszer megcsinálnod. Ezek általában pár percesek.

 

Mennyi idő egy foglalkozás? Milyen sűrűn kell jönnöm?

 

Az egyéni foglalkozás hossza 30-40 perc.
A csoportos lehetőségek pontos hosszát és időpontját a jelentkezésnél találod.

Általánosságban heti egy órát javasolok.

 

Hol tudok jelentkezni?

 

Itt tudsz időpontot foglalni:

Időpontfoglalás

 

Írj nekem

Fejlődj velem!

E-mail

 

viktoria@alexanderezz.hu

 

 

Telefon

 

+36 70 338 9162

 

Helyszín

 

1115 Budapest, Bártfai utca 55.
Bikás park mellett

 

Jelöld be, melyik illik rád

11 + 1 =

Share This