Alexander-technika – eszköz a mindennapokban

Kismama lettem

Gratulálok! 🙂

Ebben az időszakban nagy változáson mész keresztül, mely folyamat során a tested is sokat változik. A fokozatos alakulással, megváltozik súlyelosztásod és kicsit átrendeződnek a szerveid, miközben a baba növekszik.

Minél könnyedebb a tartásod, minél kevesebb feszültséget hordozol a testedben, annál könnyebb lesz ez a változás. Minél rugalmasabb, nyitottabb a szervezeted, annál kevésbé ragaszkodsz a merev tartáshoz és annál könnyedebb lesz ez az időszak.

Nagyon sokan élnek feszültségekkel teli sémákkal, ahelyett, hogy könnyedén tudatosan mozognának. Sajnos ezt a társadalom is elfogadja, mert kevéssé ismert ez a technika, amely segítségével egy kis odafigyeléssel óriási eredményeket és különbségeket lehet elérni. Ebben a változó állapotban kiemelten fontos, hogy szervezeted jól működjön.

Persze furcsa lehet hallani, hogy esetleg most nem működik jól. Számtalan ember már igen fiatalon találkozik a hát és derékfájás problémájával, ami kicsit sem természetes. A sportolás segít, de alapjában véve a meglévő feszültségeket erősíti tovább. (Ha valaki nagyon sokat görnyed, akkor sportolni is beesett mellkassal és előreesett vállakkal fog, és pont azokat az izmokat erősíti, amelyeket elengedni kellene ahhoz, hogy közelebb kerüljön az egyensúlyhoz és a könnyed mozgáshoz.)

Hogy hogyan jutottunk ide?

Úgy, hogy érzékszervi érzékelésünk a civilizáció adta gyors változások közepette elromlott. Olyan mintha egy elromlott iránytű segítségével próbálnánk haladni, ahelyett hogy (a bennünk rejlő természetes erőt alkalmazva) dolgoznánk a gravitáció ellen, inkább teljes egészében a gravitációnak adjuk magunkat. De ennek NEM KELL ÍGY LENNIE!

És mindez kiemelten fontos akkor, amikor több kiló plusz kerül rád és a baba fokozatosan növekszik. Ezért ajánlom minden Kismamának, hogy még akkor ismerje meg az Alexander-technikát, amikor nincsenek fájdalmai. Sokkal könnyebb megelőzni a változásból adódó kellemetlenségek egy részét, mint akkor barátkozni az új szokásokkal, amikor már fáj.

Tipp:

Ha rendszerint egyenes térddel szoktál lehajolni, ezt innentől felejtsd el! Használd a csípő, térd és boka ízületeidet! Egyszerűen: guggolj ahelyett, hogy hajolnál!

Ha kérdésed van vagy időpontot szeretnél, ne habozz! Írj nekem!

Share This