fbpx

Ne húzd már ki magad!

Fájdalom feltérkepzés

Fülöp Viktória

Ha összefutnánk egy eseményen, ahol mindannyian bemutatkozunk, és én elmondom, hogy testtartástréner vagyok, aki az elméd trenírozásával teszi helyre a tested, segít hátfájdalmad megszüntetésében, testtartásod javításában, akkor bizonyos vagyok benne, hogy az első dolgod az lenne, hogy hátra húznod a vállad és felemeled a mellkasod.

Majd elmesélném, hogy szinte mindenki így van ezzel, és jót nevetnénk a dolgon. Valójában egy ilyen esetben mindig azt tanácsolom, hogy nem kell kihúzni magad!

Miért nem?

Sokan el sem tudják képzelni, hogy a nap végére ne fájjon a hátuk, ne álljon be a nyakuk. Akkor mégis mit tehetnének?

Vajon tényleg az a legfőbb gond, hogy nem elég erős a hátunk, és többet kellene sportolnotok.

Valóban a sportolás lenne az egyetlen megoldás?

Én azt gondolom nem.

Sőt! Az igazság az, hogy a feladatok elvégzése során gyakran ráerősítünk a káros megszokásainkra, amelyek oda juttattak, ahol éppen most vagyunk. Azokat a mozgásmintákat erősítjük tovább, amelyek fájdalomhoz, a kellemetlen közérzethez vezettek.

Mégis mit tehetünk, ha fáj a hátunk?

Tapasztalatom szerint alulbecsüljük a munkával, napközbeni tevékenységgel töltött órákban rejlő lehetőséget. (És nem titkolom, én azon dolgozom, hogy minden ülő munkát végző, tudjon a belső ergonómiánkban rejlő lehetőségről, és képes legyen jobban választani.)

A nap során minden figyelmünk az elvégzendő feladaton van, arra nem gondolunk, hogyan csináljuk a dolgainkat.

Éppen ezért az első, amit javasolok, hogy figyeld meg, hol és hogyan támasztod meg a tested.

Mi történik a lábaddal, amikor ülsz?
Keresztbe teszed?
Behúzd a szék alá?
Kinyújtod előre?

Mi történik a talpaddal?
A talajon van?
Kifordítod a bokád és a külső talpéled találkozik a talajjal?
A lábujjaid a szék szélénél vannak, miközben a térded szinte összeér?

Akkor lesz lehetősége a hátadnak nyugodtabb helyzetbe kerülni, ha nem kell kompenzálnia. Egy apró szokás megváltoztatásával, olyan támaszt tudsz adni a törzsednek, amely segít abban, hogy izmaid visszakapják a természetes hosszukat és egészséges tónusukat.

És nem kell mást tenned, mint hogy naponta többször erre tereled a figyelmed.

Kíváncsi vagy, hogy az Alexander technika hogyan tud segíteni?

Keress meg az alábbi linkek egyikén!

Az állábbi cikkek is érdekesek

Túl sok a stressz?

Túl sok a stressz?

Ha épp stressz hatása alatt állsz, akkor az Alexander-technika használata képes hatalmas megkönnyebbülést nyújtani. A...

Szokott fájni a hátad?

Szokott fájni a hátad?

Töredelmesen be kell vallanom, hogy nekem sem mindig tökéletes a testtartásom. Bizony. Velem is előfordul, hogy estére...

Share This