Ha munkád során sokat ülsz, esetleg még monitor előtt is dolgozol, bizony könnyen elfárad a szemed, rendszeresen befeszül nyakad, a hátad felső része, esetleg derékfájdalomra panaszkodsz. Nos ezt a blog bejegyzést egy munkát kínáló portál inspirálta, arra gondoltam, adok pár fontos tippet és ötletet, hogyan kerülheted el a hátfájást, a monoton munka okozta merevséget:

Hosszútávon nem segít, ha kihúzod magad

A tested külső izmait használod és valójában a belső kisebb, ám nagyobb teherbírású izmok feladata tested (függőlegesen) tartása.

>>> Erről hamarosan beszélek az egyik videómban, iratkozz fel a Youtube csatornámra és kapcsold be az értesítést, így biztosan nem maradsz le!

Találd meg a saját belső támaszaid!

A legnagyobb segítséget ugyanis ezzel tudod megadni magadnak.

Valójában nem kellenek speciális székek és kiegészítők ahhoz, hogy “helyesen” üljünk, elég megtalálnunk és HASZNÁLNUNK, saját belső támaszainkat, kihasználnunk testünk belső ergonómiáját.

    1. Találd meg a talpad, figyeld meg, hogy teljesen lent vannak-e a talajon.

 

    1. Keresd meg, hol van az ülőgumód, ehhez ITT egy videó.

 

    1. Tudd, hol van a nyakad teteje, hiszen az a gerinced teteje is – fedezd fel az itt lévő mozgásokat – ez a videó segíteni fog!

 

    1. Használd a törzsed egységben – törzsed a gerinced tetejétől a medencéd aljáig, azaz az ülőgumókig tart, használd a csípőízületed, hintázz a medencéden – ITT megmutatom!<

 

És végül: Használd a belső figyelmed

Mert nem kell jól csinálnod, elég ha tudod mikor csinálod rosszul! Ahhoz, hogy érzékeny legyél a saját belső változásaidra, ismerd meg a kör nevű feladatot és csináld meg naponta kétszer!

Segítsd barátaidat, hogy ők is megismerjék az Alexander-technikát és előnyeit! Az alábbi linkeken könnyen meg tudod osztani a bejegyzést.

Share This